onsdag 12 augusti 2009

ikea-anna, ett klokt beslut?

Haft lite långtråkigt här i soffan å letat efter Svinga som såldes på ikea.
Till slut kom jag på
Jag kan ju fråga ikea.anna

Men är verkligen ikea-anna till hjälp??

Här är en del av mitt kära samtal med anna:



Du sa: förstår du vad jag säger?

Anna: Mina svar är förprogrammerade, så jag tänker inte ut dem själv.

Du sa: no shit

Anna: Jag förstår inte vad det är du säger. Formulera dig gärna på något annat sätt.

Du sa: jag menar att du verkar inte så smart

Anna: Ingen fara.


Du sa: så finns svinga eller inte?

Anna: Om produkten har utgått ur vårt sortiment finns den inte kvar på något av våra varuhus. Med jämna mellanrum förnyar vi vårt sortiment, och tar då bort vissa artiklar. Besök gärna ditt varuhus eller www.ikea.se för att se vårt sortiment, och om där finns något som är likvärdigt.

Du sa: kunde du inte sagt det på en gång istället för att leka svårfångad?
 
Anna: Kanske en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar